miércoles, 28 de noviembre de 2012

El món electrònic.-


1. Administració electrònica: 
a. Defineix què és. Consisteix en els mecanismes que necessitem per transformar les oficines tradicionals, convertint els processos en paper en processos electrònics i, així, obtenir una oficina sense papers.
b. Quins avantatges té? S’estalvia paper, cues i desplaçaments innecessaris.
c. Posa alguns exemples i els seus enllaços. Empreses com Telefònica, Endesa o Gas Natural: http://www.movistar.es/internet; http://www.endesaonline.com/ES/Hogares/; http://www.gasnaturalfenosa.com/es/1285338501612/inicio.html.


2. Comerç electrònic:
a. Defineix què és. Consisteix en la compra i venda de serveis i productes a través de sistemes electrònics com Internet o altres sistemes informàtics.
b. Quins avantatges i inconvenients té? Com a avantatges podem tenir en compte el trobar un producte a menys cost, realitzar millor negociació amb el venedor i  la comoditat en l’adquisició del producte. Els inconvenients són, per exemple, la dificultat de queixar-se, el poder fer vàlida la garantia del producte comercialitzat i la pèrdua de la capacitat de visualització i coneixements físics d’aquest.
c. Posa alguns exemples i els seus enllaços.
Amazon: http://www.amazon.es/.


3. Formació a distancia:
a. Defineix què és. La formació a distància és una modalitat educativa en què no cal que l’estudiant assisteixi físicament a l’aula.
b. Quins avantatges i inconvenients té? Els estudiants poden flexibilitzar els horaris d’estudi, tenen capacitat d’accedir a una gran quantitat de plans d’estudi i centres educatius, tenen més motivació i gaudeixen d’un ensenyament més personalitzat. Per altra banda, la formació a distancia pot arribar a ser una mica monótona i cal que l’alumne sigui constant i responsable.
c. Quins tres elements són necessaris?
- La plataforma: l’equipament en programari i maquinari per incloure els altres dos elements; hi ha plataformes de pagament i lliures, com el Moodle.
- Els continguts: conjunt de lectures, exercicis interactius i estructura pensats per aprendre els coneixements.
- Les eines comunicatives: serveixen per comunicar-se amb el tutor/a o amb altres alumnes per poder assegurar que l’aprenentatge es fa correctament. Per exemple: blocs, fòrums, correu electrònic, el contacte per telèfon, etc.

d. Posa alguns exemples i els seus enllaços. La Universitat Oberta de Catalunya: http://www.uoc.edu/portal/ca/index.html.


4. Salut en línea: 

a. Defineix què és. Es tracta del fet d’impulsar el desenvolupament i la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), i el treball en xarxa, en l’àmbit de la salut.
b. En que consisteix exactament? Es tracta de proporcionar als usuaris informació rellevant, actualitzada i confiable per Internet i als clients el lloc ideal per publicar la informació dels seus productes i serveis. La fi és facilitat una decisió òptima en l’adquisició d’aquests.
c. Quins avantatges té? Soluciona la manca d’informació, disminueix la despesa de paper i els tràmits, és un bon instrument per als metges que es troven en zones rurals, etc.

5. Ocupació a distancia:
a. En que consisteix exactament? És la possibilitat tant de treballar des de qualsevol lloc com de buscar feina, gràcies a Internet.
b. Quins avantatges té? La ocupació a distància provoca una millora de la qualitat de vida, el treballador és més feliç i n’augmenta la productivitat.
c. Posa alguns exemples i els seus enllaços. Portals com Laboris.net i InfoJobs.net: http://www.laboris.net/; http://www.infojobs.net/.

No hay comentarios:

Publicar un comentario